Kærestebesøg fra DK og misset fly på vej hjem!

Hola! Come on in 🌟

Velkommen til bloggen, hvor er det dejligt du læser med!

I torsdags kom Johnny til Spanien for at besøge mig, og jeg havde glædet mig som et lille barn! Det var så dejligt at se hans kendte ansigt i mængden i lufthavnen❤️

Han landede virkelig sent så vi hentede bare bilen vi havde lejet og kørte hjem i seng.

Der var så meget jeg gerne ville vise ham! For mig er det virkelig fedt at kunne indvie ham lidt i det liv jeg lever hernede, og også rart for ham at vide lidt om hvordan her er. Så det var også noget af en planlægning jeg havde gjort mig på forhånd, så jeg kunne nå at vise ham så meget som muligt uden det skulle blive alt for forhastet.

Fredag sov vi til vi ikke gad sove mere, spiste morgenmad og kørte ned i Fuengirola by for at gå i gaderne, langs vandet, få en lille drink (kæmpe, jeg var nærmest fuld efter 4 sip), og så en lille, lille bitte smule shopping som tog os til MiraMar centeret også. Herefter kørte vi til Mijas Pueblo og spiste aftensmad. Det er en lille hyggelig by oppe i bjergene med små lokale butikker, restauranter og en lille park med en slags grotte kirke🕌

Lørdag kørte vi til Marbella, der havde jeg ikke selv været endnu. Her er der hyggelige små gader på den ene side af hovedvejen, og en fin strandpromenade på den anden. Modsat byer som Fuengirola og Los Boliches er her ret rent og "pænt". Nogle steder helt LA agtigt, med palmer der er lige høje ned langs gaden (har ikke været i LA men forestiller mig det sådan). Vi sluttede dagen af på terrassen med vin og kortspil 🌟

Når ja, så missede Johnny også lige hans fly- læs med under billederne!

Kjole fra Buch // sko fra lokal butik i Benalmadena // taske fra Guess #nouwoutfit

Top fra Primark // taske fra H&M // nederdel fra Utopia Clothing

Søndag lå vi ved poolen og kørte en tur til Benalmadena for at spise aftensmad. Det er også den by jeg skal flytte til fra oktober måned. Johannas mor kommer herned i hele oktober så hun skal bo der, og jeg har så valgt at leje min egen lejlighed nede ved stranden, så slipper jeg også for at flytte igen når Johanna tager hjem i slutningen af oktober. Hun er færdig 14 dage før mig, så skulle jeg flytte alligevel igen. Benalmadena er en virkelig lækker by, nok min favorit af dem der ligger her i nærheden faktisk. Der er lidt af det hele 🙌 Og så har jeg aldrig prøvet at bo alene, så det er nok meget godt for mig lige at prøve det af 😅

Når men vi gik en tur på Marinaen som er sindsyg smuk! Og spiste aftensmad på en af de mange restauranter der er, og herefter kørte vi til træhytten som jeg kalder den, haha 😅 Det er faktisk en rigtig fin og dyr restaurant fandt jeg ud af, midt på stranden, faktisk nærmest ude i vandet. De laver gode drinks!

Jeg har hele tiden gerne ville til Gibraltar, så det skulle vi mandag. Det tager ca 1,5 time herfra hvor jeg bor, så det er ok.

Først parkerede vi i La Linea fordi jeg havde hørt det var smartest, men landet er langt større end jeg havde forventet så heldigvis blev vi hurtigt klogere efter et lille opkald og tog bilen med (det koster ikke noget at have den med ind over grænsen).

Problemet opstod da vi skulle finde parkeringsplads, og det tog os en time at finde en!!

Endelig fandt vi en, og så kunne vi ikke få billetautomaten til at virke, så der gik også lige noget tid med det.

Der er sådan en kabinelift ting, som går nede fra byen og op på bjerget som er en af de ting man skal se på Gibraltar. Kun 2 timers ventetid 🙄 Men heldigvis kører der minibusser op ad bjerget på en rute som indebærer alle de seværdigheder man skal se deroppe, så det gjorde vi og det var rigtig fint.

Det kostede 35€ og så slap vi for at skulle gå rundt op og ned af bjerget, som man skal hvis man tager liften.

Aberne var især søde, og så var der en fantastisk udsigt deroppe fra. Faktisk kan man se Marokko når det er klart vejr 😍

Johnny fandt sig tydeligvis nye venner 😂

Derefter gik vi en tur på The Mainstreet og så gik turen hjem igen, Johnny skulle også tidligt op og afsted, der var så lige KÆMPE bilkø på vej over grænsen igen, som tog 30 minutter at komme igennem..🙄 Vi sluttede aftnen af med at spise aftensmad på Casa Pasta.

MEN!

Vi stod tidligt op, og kørte mod lufthavnen og på vejen skulle vi lige aflevere bilen. Vi havde talt med en mand fra Norwegian aftnen før som sagde vi bare skulle være der 45-60 minutter før i lufthavnen, og afleveringen gik fint og afsted med shuttlen. I lufthavnen forsøger Johnny at checke in online flere gange men systemet virker ikke, og da vi står i bagagedroppen (som gik såååååå langsomt) spurgte jeg en dame hvordan og hvorledes med KBH fordi nu begyndte tiden at være knap. - Der var lukket for check in. Og der var intet de kunne gøre. Så stod vi ligesom der med alle vores talenter, og der var stadig 40 minutter til flyafgang, men niks intet at gøre.

INGEN kunne hjælpe os og tilbage var kun at købe ny billet. Johnny var lige lidt for hurtig, og fik købt en med SAS hjem kl 17 - troede han. Det var slet ikke SAS og den havde et stop på vejen som man ikke kunne se inden.

Så jeg forsøgte siden kl 6 (hvor der stod de åbnede hos flyselskabet som hedder Esky) at komme igennem, for at sige der var sket en fejl, men den blev ved at sige det var uden for deres åbningstid!

Vi måtte jo tage hjem igen, der var ligesom ikke rigtig så meget andet at gøre, og jeg blev ved at ringe. Så fik jeg endelig fat på dem via et andet nr, og jeg blev lovet jeg kunne få refunderet pengene og jeg ville modtage email og et opkald fra en kollega. - intet skete. kl 08.55 fik jeg ENDELIG fat på det danske nr, og også her blev jeg lovet at få pengene tilbage, så vi bestilte en ny billet igen, til idag (onsdag) morgen kl 06.50 (samme tid som om tirsdagen)

Idag har jeg lige talt med dem igen, fordi jeg intet havde hørt, og hun kunne intet se i systemet.... Og hun kunne ikke garantere jeg kunne få pengene tilbage, men den er sendt videre nu, og nu venter vi på en mail der FORHÅBENTLIG 🤞 siger vi får dem igen! Aj altså, jeg kan ikke trække mere nu 😤 Når vi krydser fingre!

Men Johnny blev sat på en Uber tidligt i morges, og han er hjemme i DK igen. Det er både godt og skidt med besøg synes jeg, for nu savner jeg ham bare lige lidt ekstra. Han har jo lige været her sammen med mig! Mit sengetøj dufter af ham, snøft. Tilgengæld fik vi en ekstra dag sammen igår ❤️

På lørdag er der 6 uger til jeg kommer hjem (halvdelen af tiden er allerede gået, WHAT) og idag er der 3 uger til min mor kommer og besøger mig, så det glæder jeg mig helt vildt til! Derudover kommer min veninde Malou i november og vi skal faktisk følges hjem til DK det er SÅ rart 🙌

Når det var alt for denne gang, det blev lidt langt men også meget at fortælle! Tak fordi du læste med!

Vi ses igen i morgen til "what to wear".