Min mor og jeg udfordre højdeskræk og så den forbandede lufthavn 🤨

Jeg har haft besøg af min elskede mor fra onsdag i sidste uge, til mandag morgen. Jeg havde simpelthen sådan glædet mig til at se hende, vi har ikke set hinanden i 9,5 uge, hvilket absolut må være rekord nogensinde! Jeg taler med min mor hver dag, nogle dage flere gange og dagen og vi bor tæt på hinanden hjemme i DK, så ikke at have set hende så længe er helt underligt!

Vi havde ikke så mange planer andet end at slappe af, men også komme ud at se noget. Torsdag tog vi til den meget anbefalede Kongesti i El Chorro, hvilket skulle have været sammen med Johanna, hendes mor og lillebror, men de sov simpelthen over sig (vi kørte hver for sig grundet for få pladser i bilen til os alle), og kom simpelthen ikke med🙄😅 Det var da også lige før vi heller ikke selv var kommet igennem, for selv om jeg havde fået afvide vi skulle køre til nord indgangen, havnede vi selvfølgelig i syd (surprise)😂 Heldigvis kender jeg en sød dame her fra Spanien som blev vores redning, og hun guidede hurtigt os tilbage til den rigtige indgang, men der havde vi dæleme også travlt, for vi havde ikke købt billetter på forhånd, fordi de simpelthen er udsolgt flere måneder på forskud, og derfor skulle vi nå op og have fat i de begrænsede billetter de sælger i indgangen.

Der er super langt fra parkeringspladsen og ned til indgangen (vil skyde på 1,5 kilometer) og jeg styrtede afsted og overhalede alle de mennesker jeg kunne komme til på min vej, og bragede lige ind i køen med 400 i timen så alle folk gloede, det klart (typisk mig)😂

Vi fik billetter, og det var en helt fantastisk tur på trods, og på trods af at vi havde alt for lidt tøj på. Da vi kom sagde den 9 grader, og vi havde shorts og dog en trøje på. Men koldt var det de første par timer til solen kom frem, så blev det tilgengæld også hot💦 Tjek lige mine super blå læber 😅

Man går altså UDE OVER bjerget meget af vejen og kan se direkte ned i undergrunden- kan man sige det? Igennem brædderne- det killede altså lidt i ballerne må jeg sige 😂

Godt råd!

Kør til NORTE

Kom i god tid!

Bring varmt tøj og en rygsæk med mad og vand 😃

Køb billetter i god tid, eller kom tidligt og stå i kø, tilgengæld koster billetterne uden guide kun 10 euro pr person!

Hængebroen var altså liiiidt creepy, og min mor har super meget højdeskræk så det var altså ikke lige noget for hende, men over kom hun med lidt hjælp fra en sød guide🙌 Den kommer næsten til sidst på turen, og der orker man altså ikke gå tilbage, så der er kun en vej og det er over- den gynger heldigvis ikke så meget som forventet😅

#bestofnouw

Fredag mødtes vi med Johanna, hendes mor og bror til aftensmad på en restaurant i Benalmadena der hedder Lime and Lemon, hvor vi bla fik disse lækre desserter 😋

Mor blev også udfordret på højdeskræk da vi tog Cable Car banen op. Det er en slags skilift der går helt op på et kæmpe bjerg i Benalmadena og derfra er der den fineste panorama udsigt.

Jeg må simpelthen dele de her billeder med jer! Jeg tog min mor med til Mijas Pueblo, som er en yderst hyggeligt bjergby. Jeg har været der et par gange før, og hver gang oplever jeg noget nyt og spændende ved den by! Denne gang gik vi forbi det her galleri, hvor de sælger billeder de selv har taget fra forskellige steder i Afrika. Billederne er simpelthen SÅ flotte, og jeg måtte bare eje et! Man kunne købe ramme med som I kan se på det midterste billede, det er specielle trærammer. Kan selvfølgelig ikke lige huske hvad det var for slags træ, men jeg er fuldstændig solgt, og min mor måtte også have et. Faktisk det af kvinden i båden. Alle billederne fortæller en helt unik historie, og jeg kunne have brugt timer i den butik! Det var så originalt og ægte, og så går noget af overskuddet endda til børn i Afrika 🙌 Jeg elsker alt ved det galleri! Jeg er totalt besat af Afrika i forvejen, og jeg fik absolut ikke mindre lyst til at tage dertil efter mit besøg i galleriet.

Jeg bliver simpelthen lige nød til at linke til deres hjemmeside HER - han har også Instagram, find den HER 🙌

Lørdag var vi en tur i Granada som er en meget større by end jeg havde regnet med! De har en gammel bydel, og så en kæmpe stor "ny". Der er rigtig mange katedraler og smuk kunst og gammel arkitektur i byen, så den er klart et besøg værd! Vi ville også gerne have besøgt Spaniens største turistattraktion i Granada som er Alhambra (kæmpe borg) men billetterne var desværre udsolgt. Der skal man være i god tid, ligesom Kongestien hvis man skal være sikker på at komme ind.

Mandag morgen skulle jeg køre min mor i lufthavnen, og vi var i god tid for en gangs skyld. Men som alt andet i det her land, er der ingenting der bare går smooth🙄 Da vi fik printet hendes boardingpas og kom til bagage drop, sagde hende bag skranken at mor ikke havde noget sæde, fordi der var overbooket og hun skulle altså vente på at alle havde boardet for at se om der var plads til hende! Jeg kunne simpelthen ikke lade vær at grine, så latterligt var det. Især efter Johnny for en måned siden blev nægtet adgang også af Norwegian. Men det blev heldigvis fikset og alt var godt, lige indtil jeg skulle ud af lufthavnens parkeringsplads, hvor jeg hverken kunne betale med kort eller sedler, så måtte ind og købe en crossiant for at få mønter. Gik tilbage til automaten og væk var min billet, og væk var min tålmodighed og jeg fik et større breakdown.. De er elendige til engelsk i Spanien og det tog min over en time fra jeg sagde farvel til min mor, til jeg var på vej ud af lufthavnen! Fandt et kontor i p pladsen, som gav mig en ny billet heldigvis! Der var jeg virkelig udfordret på mit temperament, lad mig bare sige det! Forbandede lufthavn (Johnny blev jo nægtet adgang til hans fly hjem for 4 uger siden). Så Malaga Lufthavn og jeg er ikke gode venner, og når jeg skal hjem til DK må jeg være der 10 timer før for ikke at løbe ind i problemer 😅😂

Nu er der lidt tomt i den lille lejlighed, men heldigvis kommer min søde veninde Malou næste søndag, så det bliver skønt!

Hvad har I lavet i efterårsferien? Og er der nogle af mine læsere der har været på kongestien hvis I har besøgt Costa del sol?

Tak fordi I læste med, vi ses snart!