Weekendtur til Århus + outfits og guide!

Hej og velkommen til bloggen!

I weekenden var Johnny og jeg, og vores venner Nick og Kathrine på tur til Århus. Det skulle egentlig have været en kæresteweekend, men Nick og Kathrine blev hægtet med på turen, og heldigvis for det😍 Jeg har en sød bekendt på min venteliste, som lånte sin lejlighed ud, hvis blot jeg ville vande hendes planter, og fodre hendes fisk- den skulle jeg nok klare! Tænk engang- vi har haft den mest fantastiske weekend, i en lejlighed midt i Århus, som har kostet at fodre fisk og vande blomster. Armen altså 🙌 Vi har simpelthen hygget os sådan- se bare gutterne her👇 og alle de smukke steder vi har besøgt. Hvad skal man se i Århus?

Fineste bukser fra Gestuz, taske fra Steve Madden HER

Møllestien🥳

"Kom nu skat, ta´et med mig" 😂 Han elsker bare alle de billeder han skal stå model til😂

Café Rømer🥘

Aros❤️

Top og bælte fra Asos HER // bukser fra Gina Tricot // blazer fra genbrugen (Vila)

#nouwoutift

Streetfood market😋

Latinerkvarteret🥂

#bestofnouw

Varna Palæet🕍

Det har været sådan en weekend, jeg kommer til at huske, simpelthen fordi den har været så hyggelig- helt ind i hjertet. Da vi landede hjemme igen, havde jeg sådan en rigtig taknemmelig følelse i min krop. Taknemmelig for fantastiske venner, min dejlige mand, og faktisk bare for livet, og for de muligheder jeg skaber for mig selv. Dem kommer der mange flere af. Tænk hvor glad det har gjort mig, at være i Århus i tre dage. Så går det virkelig op for mig, at jeg ikke behøver rejse til Afrika for at finde den glæde og nysgerrighed på livet. 🙌 Vi får kun det vi selv skaber og søger efter.🥳

Jeg har kun været i Århus en enkelt gang til jul, hvor vi besøgte den Gamle By, så jeg havde undersøgt hvad vi skulle se denne gang- det endte faktisk med at være en hel del vi fik set.

Herunder er mine bedste anbefalinger til seværdigheder;

Fredag besøgte vi;

Latinerkvarteret- super hyggeligt at gå rundt i de gamle gader med hyggelige små butikker og restauranter.

Dernæst spiste vi aftensmad på;

Cafe Rømer; super hyggelig cafe, med beliggenhed ved den lille å der løber langs gågaden. Kathrine og jeg, købte tre forskellige små retter og delte (se billede), og det var så lækkert. Drengene fik burger som også blev godkendt🙌

Lørdag startede vi ud med en tur til 👇

ARoS (selvfølgelig) - det er gratis at komme ind på underetagen, men koster omkring 150 pr person, for at komme på de resterende etager og op i “regnbuen”.

Det styrtede selvfølgelig ned i Århus næsten hele dagen, så vi måtte skynde os mellem byerne videre til næste destination. Efter ARoS var vi på lagersalgsmarked, og dernæst 👇

Århus street food market - det skal ses og opleves! Simpelhen så lækker mad, finurlig indretning der er både hyggelig og farverig, og god stemning! Vi købte alt muligt forskelligt og delte, der er simpelthen så meget at man ikke kan vælge 🤪

Herfra tog vi benene på nakken og småløb til Bruuns galleri. Vi var heldige at slippe for vådt hår, men våde sko fik vi af alt det vand der var kommet imens vi sad og spiste lækker mad på street food markedet. (Bruuns galleri er altså ikke noget der er værd at skrive hjem om- det er bare et center som så mange andre shoppingcentre.)

Vi var selvfølgelig ikke andet end lige kommet tilbage til lejligheden da solen begyndte at skinne🙄😂 Aftensmad spiste vi på Hereford. Efter et par drinks og to flasker vin, var drengene næsten ikke til at slæbe med hjem, men det lykkedes for preggo og jeg, så de ikke ville sove hele søndagen væk😂

Søndag kørte vi til 👇

Møllestien- Armen ved du nu hvad- se lige billederne derfra. Og solen svigtede ikke, så den lille vej kom til sin fulde ret, og farverne.... Suk. Virkelig idyllisk. Man kan sagtens gå fra gågaden i Århus, dertil.

Og sidst men ikke mindst, kørte vi til Den uendelige bro. Den ligger lidt uden for byen, og er simpelthen den smukkeste køretur dertil. Tilfældigvis kom vi forbi Dyrehaven som ligger lige på den anden side af vejen, og har gratis indgang. Også et besøg værd, måske mest for dem med børn. (og voksne der elsker dyr, Kathrine var dårligt til at hive med ud igen)😂

Ved broen ligger der også Varna Palæ som ikke er til at overse. Hele området derude er helt klart et besøg værd!

Sikke rige på oplevelser vi kan blive i vores eget lille land, hvis vi vil❤️

Kommenter gerne og fortæl mig hvilke oplevelser du har haft i Århus- og om der er noget jeg har misset (har været i den gamle by).