2 måneder i Danbolig- hvordan er det?

Gade, pige, by, halskæde, hestehale

Jeg har nu været hos Danbolig i næsten 2 måneder, og ville lige dele min start med jer.

De første to måneder har været hektiske, sjove, frustrerende og alt imellem. Juli måned var vanvittig og vi havde intet mindre end 104 solgte boliger i juli!! Det har bestemt ikke været kedeligt, og jeg har kørt fremvisninger på fuld skrue allerede fra dag 2!

Det er pudsigt, for selvom jeg har været på massere af fremvisninger da jeg var hos RealMæglerne, så var den første fremvisning, det første opkald, første møde med kunderne osv, en smule angstprovokerende, men det tog ikke mere end to dage, så var den følelse væk igen.

Jeg lærer noget nyt hver eneste dag, og nogle gange er det på den hårde måde, hvor kunden har en masse spørgsmål jeg ikke kan svare på. Det er jo helt utrolig meget viden man skal have som mægler- isolering, materialer, reglementer, elektricitet, kloakering, områder, kendskab til sælgere, byggesager og MEGET mere! Det er fuldstændig vanvittigt, og jeg har altså aldrig interesseret mig for hvordan man bygger et hus, hvad det er for et tag, forskellige opvarmningsmuligheder, osv. Der er nok at tage fat i! Jeg glæder mig til den dag jeg kan svare på alle spørgsmål (hvis det nogensinde kommer, folk har virkelig nogle specielle somme tider).

Jeg har næsten lige fået taget billeder til butikken, og til mit nye visitkort- se bare her👇🥳

havn, pige, halskæde, negle, skjorte, jakkesæt,
pige, gade, by, huse,
visitkort, danbolig, danboligholbæk,
sten, ur, negle, hestehale, pige, øreringe, skjorte, jakkesæt
jakkesæt, havn, pige, ur, negle, båd, vand, bro, hus

Jeg føler mig rigtig godt tilpas i branchen, selvom jeg godt kan mærke, nogle kunders skepsis ved en lyshåret ung kvinde. Men er samtidig også motivation for mig til, at ville lære alt hvad læres kan. Og så synes jeg bare det er pisse frustrerende ikke at kunne svare på alle spørgsmål altid- selvom jeg godt ved, at er næsten umuligt ALTID at kunne svare på alle spørgsmål.

Derudover bliver vi rated efter hver fremvisning- dvs at alle kunder får tilsendt et spørgeskema om, hvor god mægleren har været, hvilket også kan være frusterende hvis det gik dårligt- har prøvet to gange, hvor jeg ikke havde gættet de ville rate fremvisningen dårligt, før jeg så den. Det er heldigvis de færreste der har været mindre gode, indtil videre (7,9,13🤞)

Nogle dage, er virkelig travle, og de flyver bare afsted. Med mange fremvisninger, skal man virkelig være omstillingsparat, fra den ene ejendom til den anden, og altid møde kunderne med et smil uanset hvor stresset man måtte være. Det er en øvelse i sig selv, men også virkelig fedt at møde så mange mennesker. Kundekontakten er noget af det, jeg elsker ved jobbet, udover at se en masse huse🙌 Også muligheden for selv at være med til at bestemme hvor meget jeg vil arbejde- jeg har selvfølgelig nogle timer om ugen jeg skal have, og derudover er det op til mig om jeg vil arbejde mere- hvor meget energi jeg vil bruge udenfor arbejdstiden på, at få lukket handler, svare på mails osv.

Jeg føler mig rigtig priviligeret over, at have fået muligheden for at arbejde hos danmarksmestrene i boligsalg 3 år i træk- jeg er sikker på det nok skal give mig en masse erfaring og gode muligheder i fremtiden🥳

Synes godt om

Kommentarer

Sheila
,

Det billede hvor du sidder på stenen, det må være mit ynglings. Mest fordi du altid har være været Lille Freja som kom på besøg og overnattede men nu er du en mega sej business women og det stråler det billede af😁